fredag, januari 01, 2010

stod och funderade på året som varit när jag som bäst rullade middagsköttbullarna, vilket förövrigt är en väldigt fin tankestund. eh, när man rullar köttbullar alltså... äsch struntsamma. min nyårsafton var fin och jag somnade lycklig.

2009

januari
många ensam kalla promenader tidiga mornar hem, mycket verksamhetsmodellering, ett första ordentligt bråk men trots det jag satt ofta ensam i "någon annans" kök medans du tänkte på någon annan. jag fick nästan vg på en tenta jag inte hade pluggat ett dugg till och jag längtade, längtade till sommaren. jag och m var på p3 guldgalan och efterfesten med finfolk och alla var höga och lyckliga. göteborgs årliga filmfestival - film varje dag och fortsättning hemma hos dig men vi var inte riktigt lyckliga då.

februari
vi pratade inte, igen och jag var olycklig. promenader fram och tillbaka och jag upptäcke göteborg med upp till kamp i lurarna. jag missade ett avsnitt av på spåret och åkte på min första festresa i overall. i halmstad hände någonting och jag hoppades lite grann.

mars
jag började jobba på ericsson och höll på att avlida av stress och långtråkighet. tog mig samman och gick till el doktore men fick ingen hjälp, trots det hade jag bestämt mig. mars var en tung månad.

april
tyngre? oj vad vi bråkade. jag kastade sten på ramberget och skrek. solen kom tillbaka och jag höll på att röka ihjäl mig. men jag hungrade efter sommaren och bestämde mig för att den skulle bli bäst. skolan kom i andra hand och jag satsade på livet. jag träffade en normal doktor och fick medicin.

maj
underbara och maj. frukostpicknick på ramberget, bob hund som spelade bästa låten och valborg som var hemsk. du sov hos mig ganska ofta och jag kunde inte låta bli att älska kudden som du legat på. absolut gotland, jag såg inget, pratade inte med någon, jag var mest full hela tiden. vi pratade om livet på min säng och jag lagade en jäkla massa köttfärssås. det kändes som om någonting kunde hända och någonting hände.

juni
jag låg i en pöl på golvet och hatade. men misstaget blev något fint, det blev ett vi. tarzan drog till spanien och jag passade kissarna. sen flyttade jag i princip in i mitten av juni och jobbade arslet av mig på systembolaget. tropisk hetta drog in över landet, vi plockade blåmusslor och gratinerade dom och badade och njöt av sommaren.

juli
juni blev juli och livet flöt på. jag träffade din familj och det gick bra. dom kallar mig för prinsessan nu. bananflugekolloni i lägenheten på lindholmen pga min frånvaro, två sommarkurser blev en. vi tog bilen till stockholm för att hälsa på min familj och vi köpte en säng ihop. jag gjorde piragi och hittade imju fiberwig mascara.

augusti
jag köpte en iPhone och blev lite lycklig. mer bob hund, kärlek och way out p/west. svampplock i fina skogar, jag var väldigt svartsjuk och skolan började igen.

september
jag insåg att jag inte kunde supa längre och blev ledsen. jag kände mig som 35 och riktigt grå och gammal. det regnade väldigt mycket på sniskan och allt blev röd-gul-orange. jag lärde mig att jag aldrig kommer syssla med affärssystem i skolan och sa tre alldeles för stora ord för mitt lilla hjärta. tarzan och jag bantade med atkins.

oktober
kallt. camera obscura spelade och jag dansade och var glad. lämnade in min dator och köpte världens finaste gummistövlar. Vi prag där maten och ölet var alldeles underbart och förstörde allt. prag var vackert. skolfest och min första angenäma fylla på riktigt länge, jag var glad, dansade och skrattade en hel natt.

november
ännu kallare. tarzan följde med mig på handledarutbildning så att jag kunde börja övningsköra. jag träffade några gamla vänner och tänkte en väldig massa. vi åkte hem och hälsade på igen, dock med tåg denna gång. jag åkte bergochdalbana en massa inombords och bakade lussekatter alldeles för tidigt.

december
vinter. tentor, pepparkaksbak, knäckkok och julklappshets. new super mario bros för wii. juljobbade på systemet och firade min första jul i göteborg. sen blev det plötsligt nyår.