tisdag, augusti 11, 2009

augusti och tentaångest... skolan börjar om mindre än 2 veckor så sommaren känns nästan förbi.


hur summerar man en sommar? det här skulle bli min sommar. det känns som att det kanske kan ha blivit det på sätt och vis. sommaren började hemskt, om inte fruktansvärt. mitt hjärta gick sönder för första gången på riktigt. det är inte helt än men jag jobbar på det. sen blev allt bättre och bättre och lite bättre till... nu är det väl okej. men några ord för att summera den här sommaren som snart är över:

systembolaget, hjärtekross, bob hund, morrissey, morgonlejon, autolysbakande, äckel i havet, musslor, flasköl, familje/hembesök, liseberg, bilåkande, iphone, sängköp och förhoppningsvis kan wow, svampplock och lite fler äventyr skrivas på listan innan allt är över.


jag borde verkligen inte slarva med min medicin. det blir bergochdalbana i huvudet. uppneduppned. varför kan jag inte bara äta den varje dag?! jag är så glömsk av mig. förvirrad och klantig... typiskt mig. jag undrade häromdagen varför jag känner mig så nere... inte konstigt när jag inte ens äter tabletterna jag borde varannan dag. och så blir jag ju så trött hela tiden...nej skärpning!

jag håller på med ett litet projekt. som den förtidstant jag är tänker jag dela med mig av mina husliga "förmågor" eller kanske snarare intressen. tarzan gav mig en idé... jag återkommer med mer detaljer senare men låt oss säga som så att det befattar en till blogg, en ganska töntig sådan (eller kanske en ganska typisk mig-sådan).

nu tänker jag försöka ta mig samman, göra mig normal och ta en tur på stan för att kika på folk och fä som är på kulturkalas och annat.