tisdag, oktober 27, 2009


jag tentapluggar. eller egentligen gör jag inte det alls... jag vill verkligen inte. descision support and business intelligence systems ligger framför mig och skriker. jag vill kasta boken i toaletten eller kanske ut genom fönstret, tvärs över gatan in till gubben mitt emot. han kanske skulle gilla den?

men jag längtar tills den här tentan är över. klarar jag den ska jag unna mig nåt fint.

höst höst höst. dock underbart vacker höst idag. strosade omkring en stund i stan med mig själv under en klarblå himmel och andades solsken och klar höstluft. det var fint.

såhär fint var det när jag traskade till skolan idag.

den 13 december är i år en söndag har jag räknat ut och för andra gången i livet ska jag inte gå luciatåg. det känns märkligt. så jag har planerat julpyssel och julbak hela den dagen. jag längtar! och i helgen är det allahelgonsafton, ska bli skönt att vara ledig en lördag. jag kan inte sätta ljus på morfars grav i år. känns lite trist... jag saknar min morfar.

sex saker jag gillar att handla i mataffären:
* avocado - vardagslyx
* tandborste
* bruna ägg (när det finns)
* müsli i lösvikt
* vanilj- och kanelstänger - det blir alltid nåt gott med det
* russin - alltid lika spännande att öppna paketet och se om dom är bra eller dåliga