tisdag, oktober 20, 2009

okej, projektet i skolan går åt skogen. varken jag eller någon annan i gruppen verkar ha riktig koll på vad det faktisk är vi ska göra...

läste ett väldigt ärligt och fint inlägg hos finaste isa och kände efter. vi är nog rädda för ungefär samma saker. dom flesta är kanske rädda för samma saker? sen läste jag en grej hos mikaela och jaha... det är väl bara att göra:

1. vem är du: m.

2. någonting jag tycker om med mig själv: att jag är ödmjuk.

3. någonting jag inte tycker om med mig själv: att jag överanalyserar, grubblar och är feg.

4. detta är jag rädd för: rädsla, spindlar, att du ska sluta tycka om mig, att jag ska sluta tycka om dig, att jag inte ska kunna andas ordentligt om 15 år, att se tillbaka på livet och ångra migas.

5. tre saker jag vill ha varje dag: kaffe, kärlek och sömn.

6. tre saker jag absolut inte kan göra: sluta vara tjock, tycka om Tarzan, lämna bort kissarna.

7. detta tycker jag om att göra: sitta i mitt hörn av soffan, klara en tenta, tänka på ett bra SEN, resa, busa med lillkissen, läsa, lyckas med en superbra dubbelpiruett, sjunga, laga mat, baka, vara med Tarzan.

8. detta vill jag göra just nu: bli klar med sista projektet och klara tentan.

9. bästa känslan: känna sig omtyckt, lugn och lycklig.

10. värsta känslan: otillräcklighet och rädsla.

11. egenskaper jag gärna vill att min partner har: allt som min partner har.

12. är jag kär just nu? ja faktiskt.

13. jag vill gifta mig? det är inte så viktigt för mig, men det vore fint att få ha en vacker klänning på sig nån gång.

14. följande saker vill jag göra innan jag dör: skaffa ett hus med stort kök och vacker trädgård, tjäna så mkt pengar att jag kan köpa vad jag vill utan att bry mig, ta det där jäkla körkortet, besöka korea en gång till, ha en riktigt gammal och fin bil.

15. min käraste ägodel: min lilla macbook antar jag.

16. något jag vill ha i present: äsch... jag vet inte.

17. detta har jag på mig just nu: en filt och sovtischa.

18. favoritkläder: förstora saker, leggings, lager på lager.

19. favoritdjur: Gunnar och Amsi.

20. följande musikstilar tilltalar mig mest: hm... gammalt? jag gillar "indie" (som nog är ett av dom fulaste "genrenamn" någonsin), bra electro, franskt, soul, pop, rock, blues, musikal och så.

21. favoritlåt just nu: det är ju höst så jag får väl säga: "jag tyckte hon sa lönnlöv" - jens lekman.

22. roligaste/tråkigaste ämne i skolan just nu: vi läser bra ett "ämne" i taget och det vi läser just nu är "organisationer och affärssystem" och det suger...

23. stjärntecken: stenbock.

24. en bok jag älskar: oj... EN?! det går inte... jag gillar böcker som är vackra att läsa och såna man känner nåt av.

25. en film jag älskar: ännu svårare... men Amelie älskar jag.

26. tv-program jag gillar: jösses, så mkt kollar jag inte på tv... men "på spåret" var ju toppen. annars vet jag inte riktigt. serier jag kollar på just nu (inte på tv dock): dexter, mad men, six feet under, true blood (som iofs är slut för säsongen) och house.

27. favoritdoft: Tarzan.

28. detta äter jag gärna: hemlagat.

29. dricker helst: cola light.

30. favoritgodis: choklad.

31. vart vill du resa: korea, italien, frankrike, madagaskar, jamaica, kuba och hela sydamerika vore spännande.

32. färg på mina ögon: mörkbruna (ibland nästan svarta).

33. min längd: 163 och en halv.

34. jag tror: på det här, jag vill tro på det här - vi.

35. jag spelar: helst piano.

36. person jag beundrar: dom som alltid är glada och goa och bara ger.

37. så här bor jag: just nu: i en två i fina fina kville med två katter, gasugn och mögel i duschen.

39. det här tänder mig: vem svarar på en sån fråga?!

40. det här gör mig avtänd: arrogans, skryt, backslick.

41. favoritfärg: randigt?

42. favoritcitat: hahaha "spela michael jackson".

43. en hemlighet jag vet: jag vet många hemlighete.

44. den bästa present du fått? det vet jag inte.

45. senast köpta skiva: jag har inte köpt en skiva en 98 så jag minns inte.

46. det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: eeh? mina tår kanske...

47. det jag är minst nöjd över mitt utseende är: oj här kan det klagas... men jag nöjer mig med att skriva: det mesta.

48. udda förmåga/egenskap: jag kan blåsa eld. ja och det var det...

49. om jag vore ett djur skulle jag vara: en katt såklart eller möjligtvis en guldfisk...

50. vad lyssnar du på just nu? vädret på tv4.

52. var är dina föräldrar födda? den ena i vaxholm den andra på bb i guess.

53. vad är det senaste du installerade på datorn? world of goo.

54. vilken är din favoritrestaurang? jag äter inte ute tillräckligt ofta för att svara på den frågan.

55. när badade du i en pool senast? räknas badhuset? för isåfall för ungefär 2 veckor sen.

56. har du varit med i någon skolpjäs? jo, ett par stycken...

57. hur många barn vill du ha? 1 eller 2.

58. vilken musikstil tycker du mest illa om? jag är oförtjust i RnB och schlager.

59. har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? jo.

60. vad har du för TV-kanaler? eeeh, det finns väääldigt många på den här tvn...

61. har du åkt moped någon gång? jo.

62. har du busringt nån gång? haha ja.

63. har du fått felparkeringsböter? har ingen bil och inget körkort så nej.

64. har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? ALDRIG! usch, jag kan itne ens åka bergbanan utan att få dödsångest.

65. vilken är den plats längst bort som du har besökt? korea.

66. har du en egen trädgård? nej =*(

67. vilken är din favorit bland tecknade serier? svamp-bob!!!

68. kan du alla orden i nationalsången? jo, fast bara första versen tror jag.

69. badkar eller duschkabin? helst badkar, men det har jag inte haft sen jag flyttade hemifrån.

70. vilken är den bästa film du sett senaste månaden? hm... jag minns inte vilka filmer vi sett under oktober.

71. favoritpizza? jag vill bara ha konstiga pizzor...

72. chips eller popcorn? popcorn.

73. vilken färg på läppstift använder du? begie eller knallrött.

74. har du rökt jordnötsskal någon gång? nej, och jag vill inte prova det heller.

75. har du någonsin varit med i en skönhetstävling? haha, nej.

76. apelsin- eller äppeljuice? apelsin, fast inte från koncentrat.

77. vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? sushi med bästa Mikaela.

78. favoritchoklad? karl fazer

79. när röstade du senast? EU-valet

80. när åt du en hemodlad tomat sist? för någon dag sen. en liten, liten tinytim som smakade apa.

81. har du vunnit en prispokal någon gång? nej.

82. är du bra på matlagning? jo det skulle jag väl vilja påstå.

83. klarar du att tanka själv? jo.

84. har du beställt något från de där shoppingprogrammen (typ tvshop) som går på reklamtevekanalen? haha nej aldrig.

85. pepsi eller coca cola? coca cola.

86. har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? räkas speciell skjorta och särskilda byxor?

87. vad var det senaste du handlade? mat på willys.

88. har du kräkts offentligt? ja.

89. vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? kan man få båda?

90. tror du på kärlek vid första ögonkastet? förälskelske/attraktion - ja. kärlek - nej.

91. har du ringt något betalnummer? ja.

92. kan man vara vän med sitt ex? nej.

93. vem var det du besökte på sjukhus senast? mamma tror jag, men det var toklängesen.

94. hade du mycket hår som liten bebis? nej, ag måste ha sett ut som en fet liten budda.

95. vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? jösses, ingen aning...

96. Vad har du i din väska? iphone, dator, nycklar, pengar/kort, snus.

97. någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? ligger i gropen på Tarzans axel, kikar på nån dum tvserie och slappnar av.

98. vad har du att vara tacksam för? en massa saker.

99. var hittade du den här listan? hos mikaela.

100. tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: michaela, isa och den som känner sig manad.