tisdag, september 29, 2009

good morning world.

uppe med tuppen. steg upp för ungefär 40 minuter sen. det var dags att hiva in frukostbrödet i mongougnen (gasugnen). om någon har erfarenhet/tips på att baka i gasugn tages detta tacksamt emot...
jag försöker göra födelsedagsfrukost deluxe och minnas barndom. minns ni hur spännande det var att fylla år när man var liten? hur man väntade? hur man längtade? hur rolig dagen var? jag minns mormorskoppen med guldkant fylld med varm choklad, mammas mackor, tusen ljus och den koreanska flaggan.

i väntan på att plocka ut det misslyckade brödet ur mongougnen så läser jag gamla texter och måste återpublicera en. tänk att jag trodde att jag kunde skriva förr i tiden, det är nästan lite lustigt. jag undrar om jag är lika dålig på att skriva text som på att sjunga?

DU ÄR DET JAG ÄR DET
JAG VAR DIN HORA
JAG HATAR DIG JAG HATAR MIG JAG ÄTER UPP MIN EGNA HJÄRNA DU ÄR DU ÄR DU ÄR DU ÄR
DÅLIG/FEL/SOM NÅGON ANNAN
EN GÅNG FÖR FÖR LÄNGE SEN SÅG JAG NÅGON SOM SÅG MIG
HEJ PÅ EN GÅNG
HAN VAR VÄNSTERHÄNT, SJÖNG SOM EN GUD, HADE SNYGGA SKOR OCH FYLLDE MITT ALLDELES FÖR REDAN FYLLDA HUVUD FULLT MED LÖGNER SOM EXPLODERADE I FUL FYLLA PÅ HALVKANT OCH JAG RAMLADE HEM MED ETT TRASIGT HJÄRTA I ENA HANDEN OCH HELA HIMLEN I DEN ANDRA
MISSLYCKADE MISSLYCKANDEN - ATT LÅSA IN, GÖMMA OCH STICKA DET ÄR DET ENDA JAG KAN - SPRING OCH SE DIG INTE OM.
SNÄLLA DU SÄG STANNA! JAG ORKAR INTE ANNARS FÖR OTILLRÄCKLIGHET PÅ ALLA PLAN STAMPAR SÖNDER MITT STENHJÄRTA TILL GRUS OCH NÄR DU KALLAR MIG FÖR MÄRKLIG OCH INTE ORKAR MER DÖR JAG LITE TILL.


HEJ

DU

ÄR

UNDERBAR

FÖRLÅT ATT JAG STÖRDE

JAG GICK JUST SÖNDER




som sagt, lustigt...
----------------------------------------------------------------

jag suger.