fredag, september 25, 2009

min hyresgäst har sagt upp sig... måste måste måste hitta en ny! hets, stress, stress... suck. sålde nyss min fina iPod, men jag använder den aldrig så det var det värt. köparen verkade rik och jobbade med nåt med datorer på volvo. helt obrydd om skick, att den inte var återställd och den lilla nagellacksfläcken berättade han att han bara tänkte ha den i bilen, som bil-iPod eftersom han redan hade tre andra, sen lämnade han över nystrukna, jämna pengar.

katastrof i klassrummet på veckoseminarium.
scenario: grupp01 (min grupp) försöker koppla in datorn (min dator, alltså en mac) till projektorn. efter 12 försök avbryter läraren och ber nästa grupp gå upp. gruppX går upp, provar ena datorn (en macbook modell äldre), provar nästa dator (en mac i samma modell som min) - misslyckas. läraren ber dom försöka starta en pc. det lyckas. krig i klassrummet. vi som hatar mac, vi som älskar mac. jösses amalia, sandlådestadium på konversationerna.

men vi slapp redovisa! och idag är det fredag, imorgon är det jobb. ikväll gissar jag på att Tarzan ska ut så jag tänker roa mig med bakverk, låtsasgitarrer och körsbärste.