söndag, september 27, 2009

har inte gjort något vettigt alls idag...

jag har tänkt på en sak... jag jobbade igår och vem kommer in om inte hon som heter samma sak som jag. jag vet vem hon är, var hon bor, vad vi har delat, hon vet ingenting. hursomhelst blev jag väldigt ledsen då (igen) och tänkte att nej vi stannar bara hemma ikväll och myser. men det är inte som förut? jag minns dom där fredagskvällarna när vi åt middag, kollade på "på spåret", drack en flaska vin och jag alltid somnade lycklig och utmattad. det är inte så längre...
men åter till mötet med henne. jag tänkte att det är borde kanske inte vara "vi" (åh vad jag avskyr det där uttrycket) och jag kan oroa mig hur mycket som helst över andra, småsaker och blablablabla och hata mig själv för att jag inte är perfekt, smal, roligast/intelligentast och tillräcklig eller så struntar jag i det, ser mellan fingrarna, låtsas som ingenting och låter honom leda. är det här på riktigt så är det det. jag vill inte låta den här tiden gå mig förbi. jag vill inte mista någon för att jag är så jävla dum och naiv. "det är alltid såhär" - aj.

så... imorgon är det skola. labb 3 is coming up, massage på eftermiddagen och 2 veckor kvar till PRAG. jag lever, det känns och det är huvudsaken. på onsdag ska jag träffa en eventuell ny hyresgäst - vore perfekt.
en tanke slog mig dag... musikalhögskolan ligger i göteborg, jag bor i göteborg - borde jag kanske våga mig dit på skoj? gud, det var så länge sen. jag vet inte ens om jag kan längre.

god natt.