tisdag, september 22, 2009

A Ticket To Ride

tre alldeles för stora ord trillade ur min mun häromkvällen. tre ord som jag faktiskt inte trodde att man kunde säga till någon utan att gå sönder. men jag gick inte sönder utan fick tre fina ord tillbaka som jag låser in längst in i det lilla som finns kvar av hjärtat. och nej, jag ska aldrig glömma...


jag och tarzan åker till prag! biljetterna bokades igår och jag känner mig lätt euforisk över att få andas främmande luft, smaka nya kulinariska spännande rätter, se vackra saker och få traska på gator i sten. och så kanske det blir dubai över nyår. att resa är bra för själen.

sjukdomen hänger i luften här i lägenheten och jag fryser, hostar och snorar om vartannat. det känns som om jag har bomull i huvudet och fastän jag borde skriva om beslutsträd så gör jag verkligen inte det. jag dricker nyinköpt körsbärsté och tittar på köttkvarnar och halvsover.

jag längtar till julen. jag brukar inte längta efter den särskilt mkt alls. men jag tror att det kan bli en fin jul och jag tror att mina halvtokiga jultraditioner kan bli uppskattade i år. hej jag är 16/17/28/19/20/21/22(/23) och gillar att vara hemma och sticka, göra egen julkorv, baka, pyssla och mysa mycket hellre än att gå ut och festa.