fredag, september 18, 2009

skola - seminarium. jag hoppas att jag ALDRIG behöver jobba med axapta eller garp... ATKINS dag 12 och jag avlider snart av sug efter choklad/glass/godis/kakor/bullar/pasta/ris osv osv osv.

hösten är här. jag cyklade till skolan och frös tårna av mig i sommarskor. ett sista försök att hålla sig kvar i sommartankar men nej, det är höst. löven börjar spraka i orange-gul-röda färger och det är imma på fönstret när man vaknar. dessutom har höstterminen verkligen tagit fart och även om jag inte direkt jublar över att läsa om beslutsträd, jobba i axapta och garp och mala tråkiga affärssystemstermer så känns det skönt med rutinen att gå till ett klassrum varje dag.

jag börjar trivas i hem no2 som just nu för tillfället är mitt enda hem. nattduksbord mm är inköpt från ikea och även om min garderob just nu är en ikeakasse så fungerar det bra. jag längtar efter fler ikeabesök och att få måla om i köket. småprojekt där hemma gör mig lycklig.

han den fina har en förmåga att göra mig lugn, lite stabilare och väldigt glad vilket gör mig rädd. jag vill aldrig bli beroende av någon annan igen... men man måste kanske det? våga våga våga ge bort sig helt och hållet.

det blir en festlig helg! ikväll stundar finsittning med skolan. slutet av kick-offen - ÄNTLIGEN. jag har inte hittat ngn ny klänning så jag får gå i en gammal trasa... men men, klänning är ju ändå inte riktigt min grej. jag hoppas på en bättre finalsittning än förra året, det är huvudsaken. och imorgon ska vi på kräftskiva! kräftskiva i den fina lilla bygden utanför alingsås. jag trivs där, i det kärleksfulla hemmet där tiden står still lite grann.

en dag ska jag också ha ett sånt hem.