tisdag, december 22, 2009

göteborg är plötsligt vintervit och alldeles snötyst. det var så mysigt att promenera genom kville när jag gick hem. snö som virvlade i lampljuset, alla julstjärnor och adventsljusstakar i fönstrena och snötäckena över de snea taken i den lilla landshövdingshusstaden.

göteborgarna är lite galna. de flesta har haft julgranar sen lucia!

sista dagen på jobbet innan jul imorgon! äntligen... fem dagars pina: "VAR ÄR GLÖGGEN?" och "HAR NI INTE TAGIT IN NÅGOT JULÖL IÅR?". folk är så lustiga...
var dödstrött när jag kom hem. ändå ställde jag mig och diskade, gjorde en omgång rocky road till och bakade en födelsedagstårta. egen botten med det hemliga superspecialreceptet, egenkokt blåbärskompott/sylt, tyvärr inte egen vaniljkräm (jag orkade helt enkelt inte) och hallon mousse. imorgon innan jag går till jobbet (alltså vid halv sju) ska den dekoreras med sprits, frukt och gelé. det ni!