onsdag, december 02, 2009

kunde jag skulle jag göra det igen. jag önskar så att jag hade tagit tillvara på tiden mer. jag insåg inte hur bortskämd jag var - att få gå i en underbar liten klass, få göra det jag älskar varje dag, utvecklas och stå på kanten varje dag. kulturama tog slut för för många år sen. nu är vi spridda för vinden och bara några lever drömmen. hade jag inte varit så dålig sista året kanske jag också hade levt min dröm. varför gjorde jag så mot mig själv? jag saknar det. dansa tre timmar på morgonen, sjunga och känslomässigt pressa sig till max hela eftermiddagarna, spela scener som gjorde en gråtfärdig och emotionellt skakis. men den tiden är förbi och istället bär man allt inom sig. men när jag träffar såna som lina så känns inte det där längre och man minns allt med glädje. och åh vad tjusigt dom bor! fru och man med diskmaskin och kitchen aid i takvåning med utsikt över linné. så mysigt! jag fick se deras hela historia i bildböcker och en liten tår letade sig faktiskt fram när hon berättade om hur han gått ned på knä på toppen av ett berg i helsingborg. lina var den vackraste bröllopsbruden jag någonsin sett på bild.

igårkväll såg vi ganska spontant "new moon" på bio. det var fint att gå på bio men filmen SÖG. jag gillar ju vampyrer men alltså... nej det var verkligen inte okej. vilken tjejfilm... jag blev verkligen besviken.

2012... någonting kommer att hända.