måndag, december 28, 2009

julen är över och snart stundar nyår. år tvåtusentio står för dörren vilket känns bisarrt. jag minns så väl rädslan nittionio-tvåtusen. nollnoll vad skulle hända? ingenting. men nu har tio år flugit iväg och snart kanske tio år till.

det var en fin jul i det bruna huset mellan alingsås-göteborg. världens godaste potatissallad avsmakades, katter lämnades, julklappar öppnades och tioårig porter dracks. jag blev så glad, jag fick så fina julklappar. tarzan hade botaniserat i hitechträsket och jag är numer stolt ägarinna till en magic mouse och en wacom tablet. jag ska öva, öva och öva för att bli bra på att illustrera. fytusan vad ovant det är. men det kommer nog. och tarzan blev glad över några saker i alla fall. det var tur. jag är sämst på julklappar. hursom sitter jag här en ledig måndag och våndas över julfett och snorar.

more to come.