lördag, december 05, 2009

nä nu får det snart vara slutpluggat för dagen. jag orkar inte läsa mer om kognition, konceptuella modeller och evalution.

nu ligger jag i sängen och lyssnar på fransk musik och har det gött.

bra men jobbig dag på jobbet. måste ha haft världen snyggaste man som kund - lång, rödlätt med jonasgröna ögon och självklart lite för korta byxor.
det är så kul att kika på folk på mitt jobb. att det finns så mycket olika människor med så märkliga frågor, sätt och klädsmak (det sistnämda är oftast inte till deras fördel). räknade julstjärnor på innergården när jag kom hem, 9 st hittills. andra advent imorgon. lussebullsbak står för dörren - igen... tänkte sätta en andra pepparkaksdeg också och faktiskt vara duktig och baka ut hela på en gång. knäck och kola måste kokas, ordentligt den här gången. jag får nog acceptera att det inte blir någon korvstoppning i år. men men man kan inte få allt.

tarzan är borta igen, som de flesta lördagsaftnar. jag frågade kloka lina om det där men hon och hennes man gör tydligen ALLT ihop. fast å andra sidan är det inte så konstigt eftersom deras bekantskapskrets är gemensam. och eftersom min bekantskapskrets är nästintill obefintlig så är det inte så konstigt att det är såhär. men pysselsöndag nästa vecka, det blir nog fint.