fredag, december 04, 2009

sömnlös med astma i halsen. jag kan knappt andas, jag vet inte om jag står ut mycket längre. eftersom jag är så "utsatt" varje dag är jag jättekänslig mot allt. jag antar att jag får sluta använda parfym, tvättmedel som luktar och tvål och sånt. det är verkligen jobbigt och det känns så sorgligt att två stycken små som jag har kommit att älska kan göra mig så sjuk.

igår när jag promenerade till skolan var hela världen frostbiten och glimmade i solskenet. det var vackert.

jag är lite ledsen. jag tänker på att vid den här tiden förra året bar jag nåt fint, utan att veta om det, nåt som bara försvann på buss 16 en helt vanlig kväll.

klockan har gått över midnatt och det är den fjärde dagen i december. när jag var liten räknade jag vid den här tiden dagar, timmar och nästan minuter. december, min månad. namnsdag, pepparkakor/hus, lussekatter, knäck, kola, stöpa ljus, stoppa korv, lucia, födelsedag, julafton och pulka. och nu känns det som om tiden bara inte räcker till... det finns inte tillräckligt med tid för att tänka ens.

nej nu ballar jag ur igen...

hursomhelst borde jag se det här som en bra sak såhär inför tentan. om jag nu måste knarka bricanyl och kortison så kommer jag vara vaken alla dagar fram till tentan och alltså kunna plugga 24 timmat om dynget istället för bara på dagarna. baksidan är hjärtklappning, darrningar/skakningar i hela kroppen, muntorrhet och förfallande skelett - men herregud, barnen svälter ju i afrika!