fredag, december 18, 2009

supertrevlig kväll igår med mariana. jag träffar folk för lite, jag har blivit asocial. jag minns knappt hur man umgås.

378 kr på apoteket för 2 saker - hurra! inte... tur att jag handlat alla julklappar klart. väntar bara på att de sista klapparna ska komma på posten eftersom jag är praktisk (läs: lat) och beställt coola grejer på internet från världens olika hörn. det mesta är inslaget och julgodis och bak är klart. misslyckade brända mandlar men men...

ikväll blir det lady och luffsen mat. frikadeller i tomatsås med pasta. jag vet inte riktigt hur men jag lyckades verkligen med tomatsåsen som nu står och puttrar nöjt på spisen. den får 4 av 5 tomater!

på spåret, nån film och sen sängen eftersom jag börjar julslita på jobbet imorgon. jobba jobba jobba!!! men eftersom min ekonomi för närvarande och utan min vetskap gått i botten är det lika bra. jag jobbar till och med på min egen födelsedag och nyårsafton.

jag lyssnar på melissa horns "lät du henne komma närmre" och blir lite sorgsen. jag vet att det är så. jag vet att jag är den som blir lämnad för att det inte riktigt går. det gör lite ont men jag försöker att inte tänka på det nu. jag vill minnas den här tiden med värme och glädje för jag tror att jag är lycklig nu trots att jag är tjock, svag och osocial.