torsdag, juli 09, 2009

jag måste sluta vara så fruktansvärt virrig. jag skulle tydligen ha jobbat idag ändå.

en bekant ringde vid halv tolv och frågade om jag kunde sitta barnvakt till hennes två barn. hon skulle på arbetsintervju nånstans vid borås. jag vet hur viktigt det är för henne att skaffa jobb just nu. pojken är ju snart tre och den lilla flickan bara ett halvår. skitkarl att lämna henne i den sitsen. jag sa ja, hon bor inte så långt härifrån... dom ringde från jobbet vid halv ett och undrade var tusan jag var. då skulle jag precis gå. ursäktade mig och sa att jag verkligen var ledsen och att jag skulle komma in. ringde till E och sa att jag inte kunde för att jag skulle jobba. hon började gråta i telefonen, hon hade ingen annan, alla är ju i L's stuga. jag ringde tillbaka till jobbet och förklarade. det var okej, om det inte hände igen. jösses...

nu har jag torkat babyspya, läst saga, bakat muffins och kollat på disneyfilm. JÖSSES!