onsdag, juli 15, 2009

Morgonstund med guldkant

pussad av salta tarzan. frukost i sängen med en kisse bredvid. bra musik och gott kaffe. vissa mornar är bra fina.

idag har jag lovat mig själv att gå hem för att tvätta och städa. inferno på 27 kvm. jag har inte haft bananflugor förut, nu verkar det som om jag har en hel farm där hemmavid. dessutom MÅSTE jag ta mig samman och börja plugga inför omtentorna... det verkar som om jag har förträngt en viss lärares sätt att programmera, suck.

hade en trevlig stund med park hyun igår. jag blir glad när det ordnar sig för folk jag tycker om. var i "stan" för första gången på hur länge som helst. tusenmiljoner sommarbruna, lättklädda spinkisar vimlade omkring. jag blev nästan lite rädd...
på tal om rädd, jag blev rädd på jobbet häromdagen när minst tre äckelgubbar kommenterade mitt ursprung på jobbet. fan alla gissade på japanska, filipinska, thailändska. fytusan!
dessutom blev jag på ett ytterst obekvämt sätt påmind om mitt förflutna. en tjej handlade i min kassa mig, det första hon säger är: "URSÄÄÄÄKTA MIG? HAR INTE VI GJORT AUDITION TILLSAMMANS TILL BA OCH PAS?!". jag trodde att jag skulle dö. "DU KOM JU IN FÖR FAN!! VARFÖR GICK DU INTE? DU HAR MISSAT NÅT." jag svarade att hon måste ha tagit fel på person, trots att jag till och med om ihåg att hon hette alexandra. inte jag. inte jag. inte jag. "OJ, FÖRLÅT. MEN DU ÄR SÅ HIIIMLA LIK EN BARA. VAD SA DU ATT DET BLEV?".

mycket bra film. dags att se den igen...

det känns som att allt går lite fort just nu. för fort? jag vet inte. hur vet man om något är rätt? jag litar inte på min magkänsla längre. önskar att jag kunde göra det dock...

idag har harry potter premiär. jag kan inte hjälpa det, jag tycker att det känns lite spännande.

Loading image

Click anywhere to cancel

Image unavailable