torsdag, juli 09, 2009

Morgonrus Med Smak Av Tid


tummen upp för nouvelle vague's nya! särskilt den HÄR låten och den HÄR.

det känns som söndag (igen) men jag låtsas att det regnar och försöker programmera istället för att tänka dumma saker. vem är hon som bor så nära? 29:de december, ett riktigt liv som snart hade andats snart. hunger - äta, inte äta. måste till apoteket, måste måste måste. det här håller inte. tankestoppare.

snart fyller jag trettio. jag längtar. eller "snart" men allt är relativt. jag har längtat efter att bli äldre halva livet. då är det SEN och jag kommer ha hittat det ultimata limpreceptet, det är okej att tycka om lugna kvällar, att ha ett fint kök och kanske ha egen familj. när jag är trettio kanske allt är rätt? då kanske jag växt i min egen hud och räknas som en människa någon annan kan älska. jag jobbar på det, okej?

jag har aldrig känt mig mer hemma någonstans än här i staden. jag önskar mig en lägenhet snarast så att jag kan börja bygga mitt riktiga bo. det känns kasst att leva i studentbostad. jakten genom bostadsdjungeln fortsätter - hets hets hets.
men det är sommar nu och alla är glada. trots att sommaren är vacker längtar jag lite efter höst igen. men jag lite rädd, tänk om den där flyttfågeln i min mage, straxt under vänster revben vaknar då? nej. den kommer inte vakna. jag är fast besluten att klara det här nu. examen om två år i handen och sen är framtiden min.