onsdag, juli 01, 2009

Årets Första Dopp, Med Ostron

västkusten - tillskillnad från hemma smakar havet här salt och skärgårdbåtarna är aningen mindre, men jag tänker nog ta mig en tur en dag trots allt. unna mig en riktigt god middag, åka på vågorna och se allt från ett annat perspektiv.

jag har badat, i sillvik! trots blåst och äckel under ytan tog jag mig i. sen samlade jag och pavlo musslor, jättestora musslor. eller ja, tarzan stod för samlandet och jag för skrubbandet... och vi hittade ett ostron också! det var hur vackert som helst. som en platt skrovlig sten alldeles blank av pärlemor inuti. jag sparade skalet. det blev utsökt vitlöksgratinerade musslor till middag den här gången!
och jag vet att jag borde banta... men jag är så rädd för att hamna där igen och vill jag verkligen välja bort allt som är gott (igen)? det går bra i nån vecka, sen kommer det ett kritiskt läge när det känns som hur lätt som helst att trilla ner i det där hålet igen. och jag vet att det är dumt, att sakna den där kroppen... men jag kan inte hjälpa det.

det är fint att vara vaken när någon man tycker om sover. jag är lugn.

imorgon ska jag äta äkta hönökaka till frukost!

Loading image

Click anywhere to cancel

Image unavailable

Loading image

Click anywhere to cancel

Image unavailable