söndag, november 08, 2009

fars dag. allt har dagar nuförtiden - alla hjärtan, kanelbullen, gustav adolf, ägget, napoleon osv.

jag och tarzan åkte hem till huset mellan göteborg och alingsås. det var fint. det serverades anka, knödel och surkål och vi hade med oss en cookie-monster tisha till far. jag tycker om att vara där, det ligger kärlek, lugn och många svunna år i luften där.

idag åkte jag in en sväng till "centrum" innan vi for och jag gick totalt lös. jag antar att jag försökte shoppade bort min ångest... det blev ett par randiga långkalsonger i roliga färger som jag tänker använda som vanliga byxor/leggings, tumvantar, en supertjock jacka (HURRA! jag slipper frysa), en prickig skjortklänning och en jeansskjorta. och så handlade jag lite pyssel på pandurohobby... jag kunde inte hålla mig helt enkelt. usch... jag kallar det för synd. jag bör inte handla en massa onödiga saker men ibland kan man bara inte hjälpa det.

nästa helg styr jag kosan till andra sidan sverige. jag ser framemot systerkärlek och att slippa tänka på skolan eller att jobba.