lördag, november 28, 2009

lussekatter bakade - check
adventsljusstake fixad - check
julkort tillverkade - check
julstjärna - inte check
pepparkakshus klart - inte check
julklappar - definitivt inte check
korv stoppad - inte check
sill inlagd - inte check

ja... december blir en full månad, en månad full av julstök och flängande. dessutom ska man hinna plugga, ta hand om hemmet (diska, städa, laga mat och tvätta) och säga upp lägenheten och grejer. stress stress stress.

ikväll är jag hemma för mig själv. tarzan är ute på äventyr. jag borde väl också ta mig ut på äventyr snart... vara social och normal. hursomhelst ser jag inte framemot imorgon kväll och projektarbetehets in i det sista. det suger. men det var länge sen jag spenderade en hel natt i mitt gamla hus, det kanske kan bli spännande. jag FASAR inför redovisningen på måndag, vi kommer att bli sååå sågade, särskilt med tanke på att jag har skrivit mestadels av rapporten och jag inte har en aning om någonting.

det ser ut som skit här. jag vill städa, gå på loppis, göra om och vara kreativ, det är så jag trivs bäst. 37 minuter kvar tills 1:a advent och alltså 4 veckor till jul. jösses... det var nyss sommaren nollåtta och här är vi nu, på väg mot ett tvåtusentio. så... vågar jag hoppas på det här året?